مقالات آرشیو خبر ها
چرا دنیله روگانی هنوز هم جزء مهمی از آینده ی یوونتوس خواهد بود؟

چرا دنیله روگانی هنوز هم جزء مهمی از آینده ی یوونتوس خواهد بود؟

دنیله روگانی عموما به عنوان یکی از بهترین مدافعان جوان جهان در نظر گرفته می شود. این بازیکن 21 ساله یکی از اعضای مهم آینده ی تیم ملی ایتالیا هم هست، اما با این همه در سطح باشگاهی خیلی کم بازی می کند. بعد از اینکه در امپولی تواسنت پله های ترقی را طی کند، به یوونتوس آمد اما از تابستان گذشته پیشرفت او بسیار کند شده است و اکثر وقتش را روی نیمکت می گذراند. در حالیکه هم پستی اش آلسیو رومانیولی به یکی از اعضای ثابت تیم میلان تبدیل شده است و به لطف تجربه در حال بلوغ است، اما ورود آهسته ی روگانی به سیستم یوونتوس سوال هایی را مطرح کرده است که آیا او می تواند پتانسیل کاملش را در این باشگاه نشان دهد و اگر آری، چه زمانی؟

 

مقایسه رومانیولی و روگانی در فصل جاری

 

آخرین بازی او زیر حد متوسط بود، اگرچه بخشی از تیمی بود که در 70٪ زمان بازی هیچ کاری نکرد و یوونتوس با نتیجه ی عجیب 3‐0 در دور برگشت مسابقه ی نیمه نهایی کوپا ایتالیا باخت. با توجه به اینکه آنها بازی رفت را با نتیجه ی مشابهی برده بودند، قهرمان ایتالیا نهایتا توانست در ضربات پنالتی پیروز شود، اما روگانی نتوانست نمایشی در خور اثباتش برای حضور در تیم اصلی نشان دهد.

 

یک پاس اشتباه که باعث شد آدام لیاییچ صاحب توپ شود و به دنبالش جا ماندن او از پرشیچ ― البته بعدا مشخص شد که پرشیچ در آفساید بوده ― و نهایتا انجام خطای پنالتی روی او که منجر به گل سوم اینتر شد. این عملکرد با بازی مقتدرانه ای که یوونتوس از دفاع وسط هایش در حالت معمولی نیاز دارد فاصله ی زیادی داشت، یک شب بد نمی تواند معمولا مشکل زیادی ایجاد کند، اما این بازی در زمینه ی این فصل روگانی، اهمیتی بیش از حالت عادی داشت. او به طور نامنظم مورد استفاده واقع شده و تنها 11 بار برای یوونتوس بازی کرده است و شکست روز چهارشنبه برابر اینتر تنها 4ـمین باری بود که او در این فصل از ابتدا به میدان می رفت. تنها دو تا از این مسابقات در بازی های سری آ‌بوده است.

 

وضعیت فعلی او تفاوت فراوانی با فصل قبل دارد. در تابستان 2014، یوونتوس با قرارداد مالکیت مشترک او با امپولی موافقت کرد و بعد او را بلافاصله به باشگاه توسکانی برگرداند تا قرضی بازی کند. او در کنار لورنزو تونلی در قلب خط دفاع چهار نفره و بسیار سازمان یافته ی توسکان ها زیر نظر مائوریتزیو ساری درخشید. امپولی فوتبال بسیار زیبایی بازی می کرد و در لیگ باقی ماند. او در آن فصل در تک تک دقایق تک تک بازی های اولین فصلش در سری آ بازی کرد. اما دقیقا برعکسش با یوونتوس رخ داد، نقطه ی اوج آن هم وقتی بود که در ماه فوریه جورجو کیه لینی یکی از اعضای ثابت خط دفاع 3 نفره ی یوونتوس دچار آسیب از ناحیه ی ساق پا شد، اما به جای اینکه جای خالی سمت چپ دفاع را با روگانی پر کند و سیستم 3‐5‐2 ـی که در طول این فصل این همه پیشرفت کرده بود ادامه دهد، آلگری سیستم دفاع 4 نفره را انتخاب و روگانی را حذف کرد.

 

مقایسه عملکرد فردی مدافعان برتر سری آ‌

 

این کار در بازی که بالقوه برای اسکودتو سرنوشت ساز بود، برابر ناپولی جواب داد، اما یووه برابر بلونیا امتیاز از دست داد و بعدش هم عملا در معرض حذف در مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر بایرن قرار گرفت، جایی که در اکثر دقایق بازی تحت فشار شدید بودند و دو گل در خانه شان دریافت کردند. حتما ارزش توجه دارد که اگر آلگری در این دوره ی زمانی صرفا روگانی را در غیاب کیه لینی در خط دفاع 3 نفره جای میداد چه میشد.

 

قبل از پیروزی 2‐0ـشان برابر آتالانتا در یکشنبه ی گذشته، از آلگری پرسیدند که آیا بعد از مشکلاتی که روگانی در برابر اینتر در بازی کوپا ایتالیا در دفاع 4 نفره داشت، به سیستم دفاع 3 نفره بر می گردد یا نه، او جواب داد:

 

در مورد روگانی، فکر می کنم انتظارات از او زیادی بالاست … او یک بازی داشت که در حد استانداردهای خودش نبود، مثل بیشتر هم تیمی هایش، اما این به این معنی نیست که او قربانی و یا حذف خواهد شد.

 

 

الگری در مورد استفاده از روگانی با احتیاط بوده است

 

در نهایت آلگری تصمیم گرفت که خط دفاع چهار نفره اش را حفظ کند، بدون روگانی و موفق به پیروزی برابر آتالانتا شد، اگر چه او باید زودتر به این بازیکن جوان اعتماد کند، چرا که خط دفاع یوونتوس در حال پیر شدن است و دیر یا زود نیاز به خون جوانی دارد که در آن دمیده شود. باید توجه کرد که کیه لینی علاوه بر مشکلات دائمی مصدومیتش، امسال 32 و بارزالی هم 35 ساله خواهد شد. به علاوه مدافع همه کاره ی یوونتوس مارتین کاسرس تا پایان فصل خارج از میادین خواهد بود و تازه اگر برگردد هم قراردادش تا تابستان تمام خواهد شد. البته دفاع مسن یوونتوس یکی از بهترین ها در اروپاست، ترکیبی از یارگیری حریصانه، جاگیری حرفه ای، قدرت فیزیکی و تکنیک بالا. مثلث بارزالی، بونوچی و کیه لینی خلاصه ی موفقیت های باشگاه در سال های اخیر بوده است، اما در حالیکه بونوچی جوان ترین عضو این سه نفر است و 28 ساله، شاید تنها نیاز به زمان باشد که روگانی کاملا مورد اعتماد الگری برای ورود به مرکز توجهات بشود.

 

یوونتوس این فصل تنها 15 گل در سری آ دریافت کرده است، یکی از بهترین رکوردها در اروپا

 

علی رغم لینک شدن به بسیاری از باشگاه ها در اروپا، از جمله ناپولی، او قراردادش را تا سال 2020 تمدید کرد. این اتفاق به دنبال صحبت های امیدوار کننده ی مدیر کل یوونتوس جوزپه ماروتا بود که گفت: «نوبت او هم خواهد رسید.»

 

الگری هم مشتاقانه تایید کرده که چرا برای پیشرفت این دفاع وسط آینده دار ترجیح می دهد صبور باشد:

 

در یوونتوس او با 4 بازیکن ملاقات کرد که جزء بهترین ها در اروپا هستند و جلوتر از او قرار دارند، در ضمن باید با سیستمی کاملا متفاوت تطبیق پیدا کند.، همان آدم هایی که می خواهند او در زمین باشد به محض اینکه اشتباهی انجام دهد، به صلیبش خواهند کشید. مدیریت کردن روگانی بر عهده ی من است، بهترین کار این است که عجله نکنیم.

 

ممکن است روگانی فرصت کافی برای اینکه کاملا خودش را ثابت کند در اولین فصل حضورش در یووه پیدا نکرده باشد، اما واضحا او یکی از اجزای کلیدی آینده ی یوونتوس باقی خواهد ماند.

 

از سایت اسکواکا

 

دوستان عزیز ، بسیاری از اخبار کوتاه ، توییت ها ، ویدئوها و مصاحبه ی کوتاه در سایت قرار نمی گیرند و تنها در کانال ما در تلگرام منعکس می شود ، با ما همراه باشید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: